Narva bussipeatused

Asukoht
Narva linn ja lähiala
Tellija
Narva linnavalitsus
Projekti staadium
eskiis
Maastikuarhitektid
Kaasautorid
Grete-Loviis Saar (Sala Terrena OÜ)
Peaprojekteerija
Inseneribüroo Stratum
Tagasi loomingu nimekirja
Bussiootekoja standartseks funktsiooniks on pakkuda bussi ootavale inimesele peavarju, kaitset tuule eest ja istumisvõimalust.

Narva linna bussiliinid ühendavad erineva iseloomu ja kasutustihedusega alasid: elamurajoonid, linnasisesed alad, tööstuspiirkond ja suvilad. Eesmärgiks oli tekitada nende piirkondade vahel bussiootekodade näol läbivat sümboolikat kandev paviljonide kogum, et kavandatavad bussiootekojad annaks ruumis esimesed tugevad märgid, millele Narva piirkonna ühine identiteet saab toetuda.

Bussiootekoja katust katab taimestik, mis on valitud Vaivara kihelkonna värvides. Välja on pakutud taimekombinatsioon, taimekooslus on vastupidav kuivade vähetoitelise pinnaga niitude kooslus. Taimestatud katus kaitseb katusepinda UV kiirguse, külma ja vihma eest, loob uue elukeskkonna putukatele, akumuleerib sademevett, vähendab kuumasaarte tekkimise ohtu, suurendab liigirikkust ning seob õhus lenduvaid peenosakesi, parandades keskkonna õhukvaliteeti.

Ootekodade disain on universaane, nii funktsionaalsuselt, kui ka sobivuselt nii linna keskkonda, kui maalähedamatesse piirkondadesse. Bussiootekoja standartseks funktsiooniks on pakkuda bussi ootavale inimesele peavarju, kaitset tuule eest ja istumisvõimalust. Ootekodades on istumiskoht kõrgusega 450 mm, lisaks on ootekoja välisosas mitmest suunast vaadeldav ala, mis võimaldab kontrastsena kuvada peatuse nime. Ootekoja sees on istealast eraldatult kavandatud koht digitaalsele teadetetahvlile. Bussiootekodades on eraldtud ruumi sektsiooni lisafunktsioonideks. Vastavalt asukohale on selle sektsiooni kasutus erinev, näiteks: rattateedega ühendatud piirkonnas on bussiootekojas ruum rataste hoiustamiseks või on bussiootekoda varustatud pakiautomaadiga.